#cosieczyta- 13 POWODÓW

wtorek, grudnia 12, 2017

JEŻELI JUŻ TEGO SŁUCHASZ,
TO JEST JUŻ ZA PÓŹNO




  • Autor: Jay Asher
  • Tytuł oryginalny: Thirteen Reasons Why
  • Język oryginalny: angielski
  • Tłumacz: Górska Aleksandra
  • Kategoria: Literatura piękna
  • Gatunek: literatura zagraniczna


Opis- Opowieść ta mówi o Clayu Jensenie, który wracając do domu ze szkoły znajduję pod drzwiami dziwną paczkę. Okazuje się, że w środku znajdują sie kasety, na których jest 13 nagrań Hannah na których podaje 13 powodów dla których popełniła samobójstwo dwa tygodnie wcześniej. Clay jest jednym z tych powodów i jeśli przesłucha nagrania to dowie się dlaczego.Chłopak całą noc kursuje po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah.

Jako iż widziałam odsłonę w formie serialu oraz czytałam książkę, recenzja Trzynastu Powodów będzie bardziej w formie różnic miedzy serialem a książką ale nie tylko.



Na początku nie rozumiałam tej całej fazy na ten serial, byłam jedyną osobą która tego nie ogladała, każdy kogo pytałam o godny polecenia serial zawsze padała odpowiedz- 13 powodów. Aż w końcu byłam tak zdesperowana, bo nie miałam już co oglądać więc odpaliłam opowieść Jay'a. Po obejrzeniu pierwszego odcinka, nie miałam pojęcia jak mogłam wcześniej być tak sceptycznie nastawiona do tego serialu. Okazało sie to czymś genialnym, trafem w dziesiątkę i bardzo podpadło pod moje gusta.
Zacznijmy od tego, że opowieść ta sama w sobie  jest bardzo przejmująca i smutna, więc oglądanie go może źle wpłynąć na osobę słabą psychicznie. Na początku powody Hannah wydawały się strasznie banalne ale z każdym kolejnym odcinkiem bardziej poznawałam Hannah.

W ciągu dwóch nocy obejrzałam cały sezon ale czułam niedosyt i postanowiłam przeczytać książkę.Ta lektura jest niesamowita, od pierwszej do ostatniej strony trzyma czytelnika w wielkim napięciu, ale są również momenty, które męczą, ale pomimo to, nie jesteśmy w stanie odłożyć książki, bo chcemy wiedzieć, co będzie dalej. Przeraża mnie fakt ile producenci Netflixa pozmieniali w całej scenerii. W sumie szczerze powiedziawszy jest to dosyć zrozumiałe, bo jednak robiąc kilkanaście odcinków z całej książki ciężko by było zachować wszystkie małe i duże szczegóły.

Nie będę Wam nic spojlerować, ale jeżeli wahacie sie czy przeczytać (bądź obejrzeć) 13 powodów to uwierzcie mi na słowo, że warto. Powieść ma naprawdę wspaniałe przesłanie i chwyta za serce :)


  • Share:

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Słyszałam dużo na temat książki i serialu ale jakoś mnie nie przekonuje treść.
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja oglądałam serial i uwielbiam go <3!
    MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastic post dear i love this series dear thanks for sharing..
    https://clicknorder.pk online shopping in lahore

    OdpowiedzUsuń