APARAT ORTODONTYCZNY

sobota, września 30, 2017

Dzisiaj do Was przychodzę z historią moich zębów, tego dlaczego założyłam aparat i jak przebiega leczenie, koszty. Jeszcze rok temu nigdy bym nie pomyślała, że zacznę nosić aparat ortodontyczny, mimo że o tym marzyłam odkąd pamiętam.



Jako dziewczyna będąca w podstawówce, borykałam się z obraźliwymi komentarzami w kierunku moich zębów, nie zwracałam na to jakiejś większej uwagi ponieważ, nie za bardzo interesował mnie mój wygląd zewnętrzny. Zabawa zaczęła się dopiero w gimnazjum,gdzie zaczęłam szerzej myśleć o moim wyglądzie. Ładne ubrania, delikatny makijaż. Problemem zaczęły być zęby, których się po prostu wstydziłam.Gimnazjum minęło a moja nienawiść do zębów rosła i rosła. Na początku liceum, nareszcie udało mi się ubłagać rodziców na aparat. Dzień zakładania aparatu był dotychczas najpiękniejszym dniem mojego życia.

Wróćmy może do tego, jaki był powód kompleksu zębów. A więc była to szparka między jedynkami tzw.diastema. Dosyć spora. Poza tym miałam proste zęby, teraz pewnie pomyślicie, że wydałam tyle kasy tylko ze względu na szparkę między jedynkami? No cóż, mówi się, że marzenia trzeba spełniać, i ja właśnie w ten sposób spełniłam, a teraz, po roku czasu mogę się już cieszyć pięknym prostym zgryzem.

Jak z kosztami?

 Zęby same w sobie to dosyć drogi interes i każdy zapewne z Was jest tego świadomy. Przed założeniem aparatu poprzedza to oczywiście wizyta kontrolna, zdjęcia RTG zgryzu,odlewy i leczenie chorych zębów. Mi się akurat poszczęściło tak, że wszystko załatwiłam na pierwszej wizycie i tydzień po mogłam mieć już zakładany aparat ortodontyczny. Jedna wizyta w moim przypadku to 150zł. Ja założyłam za jednym zamachem dwa łuki. Jeden łuk to było około 1700zł, dwa łuki 3400zł. Kosmiczna cena, ale warto.

Czy zakładanie aparatu samo w sobie boli?

Otóż nie, samo zakładanie aparatu nie boli. Jest to bezbolesny zabieg, który trwa około pół godziny. Boli kilka godzin po i kilka tygodni po(w moim przypadku). Pamiętam, że jak założyłam aparat to tak typowo bardzo umierałam z bólu przez pierwszy tydzień, z każdym dniem ból stawał sie coraz mniejszy. Uciążliwym bólem może być również obcieranie wnętrza buzi zamkami.Aby temu zapobiec trzeba zaopatrzyć się w wosk ortodontyczny, który ma za zadanie odizolować zamki od śluzówki.

Jak dbać o zęby mając aparat?

To jest chyba najważniejszy proces, którego musimy pilnować decydując sie na aparat ortodontyczny, a to dlatego, że zęby są wtedy bardziej podatne na próchnicę i trzeba bardzo dobrze i systematycznie pięlęgnować ząbki. Najważniejsze jest zaopatrzyć sie w dobrą pastę, nie wybielająca. Z własnych autopsji mogę polecić Sensodyne i Elmex. Kolejnym ważnym punktem są tzw. wyciorki które pozwalają czyścić trudno dostępne miejsca między zamkami aparatu.
Dla mnie niezbędnym produktem są płyny do płukania jamy ustnej, nie dość, że wypłuczemy to czego nie udało nam się wyczyścić szczoteczką oraz wyciorkami a również poprawimy jakość oddechu. Ja darze miłością te z Ziaji :)




Aparat będę nosiła jeszcze ponad rok, tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli macie jeszcze jakiekolwiek pytania na temat tych drucików to śmiało pytajcie w komentarzach albo na priv :)

















  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze